HRANITE LI SE PRAVILNO?


U organizaciji Zavoda za javno zdravlje Subotica – Centar za promociju zdravlja, u Hemijsko-tehnološkoj školi, u ponedeljak, 23. oktobra, održan je edukativni seminar o pravilnoj ishrani i poremećajima ishrane. Seminar, održan povodom Svetskog dana hrane i meseca pravilne ishrane (oktobar), obuhvatio je tri predavanja i radionice.


Predavanje na temu „Piramida pravilne ishrane“ održala je nutricionista Nada Macura, kao i radionicu na temu izrade jelovnika. O anoreksiji i bulimiji govorila je prim. mr sc med Nada Kosić Bibić, spec. socijalne medicine, koja je održala i radionicu na temu kako te probleme uspešno rešiti. Ona se takođe bavila i medijskom pismenošću i ishranom, da bi nakon toga učenici analizirali različite tekstove iz medija, u okviru radioničarskog rada.
Govoreći o progamu „Škola promoviše pravilnu ishranu“, prim. sc med Nada Kosić Bibić između ostalog kaže:


- Naš cilj je promocija osnovnih postulata pravilne ishrane, ali i osposobljavanje i motivisanje učenika da u svakodnevnoj ishrani biraju raznovrsne i nutritivno kvalitetne namirnice, kao i da ih pravilno raspoređuju po obrocima u toku dana. Najnovija istraživanja, u svetu i kod nas, ukazuju na rastuću epidemiju gojaznosti kod školske dece. Pravilna ishrana jača sve kapacitete školske dece, kao i dobro osećanje dece, omogućuje dobro zdravlje i u odraslom dobu i starosti, doprinosi sniženju rizika sadašnjih vodećih zdravstvenih problema. U cilju smanjenja gojaznosti učenika i promocije pravilne ishrane u školama, potrebno je kontinuirano sprovoditi edukativne programe od predškolskog uzrasta, uključujući i svu školsku decu.


U okviru prve radionice učenici su upoznati sa osnovnim principima pravilne ishrane, značajem pravilnog odabira i načina pripreme namirnica, kao i adekvatnim načinom planiranja jelovnika za celokupno zdravlje. U drugoj radionici učenici su upoznati sa mentalnim poremećajima ishrane (koji su najzastupljeniji u njihovom uzrastu!), i motivisani na usvajanje navika - uz izbegavanje bilo kojeg oblika dijete bez saveta i preporuke lekara. U okviru treće radionice kod učenika su razvijane veštine kritičkog mišljenja i analiziranja različitih medijskih sadržaja, kao i razumevanje uloge medija i njihovog uticaja na način ishrane.

 

naslovna
WP_20171023_09_18_26_Pro
WP_20171023_09_18_33_Pro
WP_20171023_09_18_38_Pro
WP_20171023_09_18_47_Pro
WP_20171023_09_19_01_Pro
WP_20171023_09_19_14_Pro
WP_20171023_09_19_24_Pro
1/8 
start stop bwd fwd