Arhiva

BUDUĆNOST U UČIONICI

Hemijsko-tehnološka škola poseduje dve interaktivne table koje će profesori i učenici uskoro moći da koriste! Po rečima pomoćnika direktora Ivana Rančića, jedna će se nalaziti u kabinetu broj 7, dok će druga moći da se „šeta" po određenim učionicama. Interaktivne, ili "pametne" table, zadržavaju sve osobine klasične table, ali pružaju niz dodatnih mogućnosti – u to su se uverili prisutni na predavanju koje je u četvrtak, 30. marta, u prostorijama škole, održao Dušan Bursać, predstavnik "VizijE plus" iz Temerina, privatne kompanije koja se bavi proizvodnjom, uslugama i trgovinom opreme za vizuelnu prezentaciju.


Po njegovim rečima, bilo koja nastavna jedinica, uz pomoć interaktivne table, može da bude atraktivnija, zanimljivija, pristupačnija. "Profesor postaje medijator na času" – ističe Bursać, dodajući da je ideja generalno da sa interaktivnom opremom rade i – đaci. "Interaktivna tabla je alat koji vam pruža slobodu da ga prilagodite vama!" – istakao je predavač, obraćajući se profesorima.


Šta je interaktivna tabla? Za organizovanje nastave na ovaj način potrebni su: računar, projektor i površina za projektovanje na kojoj se vrši prezentovanje, pisanje, crtanje... Po tabli se može pisati specijalnim olovkama, kod nekih modela i pritiskom prsta. Sama tabla je povezana sa računarom preko USB ulaza ili bežično. Interaktivne table funkcionišu tako što se informacije sa table šalju u računar, računar upravlja slikom na tabli koja je istovremeno platno na kome se neprestano projektuje slika, ali i generiše povratne informacije u računarski sistem.


Kao što je izneto na internacionalnoj konferenciji „Tehnika i informatika u obrazovanju" održanoj juna ove godine u Srbiji, korišćenje interaktivnih tabli u nastavi omogućava veću aktivnost učenika u nastavnom procesu, veću raznovrsnost sadržaja i metoda u nastavi, pa samim tim i veću mogućnost prilagođavanja različitim stilovima učenja učenika, lakše razumevanje komplikovanijih zadataka zahvaljujući jasnijim, dinamičnijim i efikasnijim prezentacijama, razvijanje digitalnih veština učenika, kao i nastavnika, veću kreativnost i usled svega navedenog i - veću motivaciju za učenje. Ovaj poslednji segment posebno je značajan, I to bi, slažu se profesori, bila najveća prednost ove "table budućnosti".

 {besps}aktuelnosti/2016-2017/interaktivnatabla/|align=1{/besps}